OMOGUĆAVA mc_hrz_rgb_pos

1U4 MILIJUNA: KAKO SMO POSTALE LIDERICE PROMJENA

'Ovo su naša najbolja iskustva s Akademije': Uspješne poduzetnice oduševljene novim znanjima

Piše Dina Hrastović

Mastercard i Jutarnji vjeruju da hrvatska ekonomija može rasti brže, a društvo biti snažnije uz više žena u poduzetništvu. Zato je Mastercard specijal 1U4 MILIJUNA 2020. posvetio mikropoduzetnicama. Istraživanje Boston Consulting Grupe otkrilo je: kada bi u poduzetništvu bio jednak broj žena i muškaraca, globalni BDP povećao bi se za 5 tisuća milijardi dolara! U Hrvatskoj je sve više žena koje svoje poslovne vizije pretvaraju u stvarnost, ali i dalje je tek svaka peta hrvatska tvrtka u vlasništvu žena. Cilj je to promijeniti! Ukloniti prepreke za žene u poduzetništvu te im omogućiti digitalnu transformaciju i rast. U najvećem specijalu o uspjehu u Hrvatskoj, koji prati više od 1,5 milijuna ljudi, upoznajte liderice promjena koje su uspjele slijedeći svoju viziju i strast i pratite njihovu poslovnu transformaciju.

U posljednjih šest mjeseci, tijekom najveće globalne pandemije, privatni i poslovni životi vlasnica pet mikrotvrtki potpuno su se preokrenuli. Prvi put u Hrvatskoj, Dragana Dilparić, vlasnica popularne kavane Darling&Shegrts s omiljenim doručcima u Zagrebu, Irena Mićić i Marija Matković, začetnice brenda “kofer.” s više od 11.000 pratitelja na Instagramu, Sunčica Barišić, najbolja hrvatska techno DJ-ica i vlasnica izdavačke kuće Out of Place, sestre Jelena Koržinek i Zrinka Boban, arhitektice koje su preuredile trošnu kuću svoje bake i otvorile nagrađivani bed&breakfast Casablanca u centru Zagreba, te Ana Teskera i Maja Šepetavec, osnivačice prve zadružne pivovare u Hrvatskoj i proizvođačice hit-piva Plavuša i Neposlušna, sudjelovale su u 1U4 MILIJUNA Leadership Akademiji Mastercarda i Jutarnjeg, čiji je cilj bio razviti strategiju rasta poslovanja u 2021. godini.

1U4 MILIJUNA Leadership Akademija omogućila je vlasnicama pet mikrotvrtki pristup resursima potrebnim za savladavanje ključnih izazova žena u poduzetništvu. Polaznice Leadership Akademije završile su Mini MBA Digital Business Transformation, jedan od najutjecajnijih obrazovnih programa za vođenje kompanija u digitalnoj eri na Visokom učilištu Algebra. Tijekom deset jednodnevnih predavanja, održanih u offline i online predavaonicama, mikropoduzetnice su imale priliku slušati o najnovijim poslovnim i digitalnim trendovima i praksama od regionalnih i svjetskih stručnjaka.

“Nikada nije bilo lakše i jeftinije usvajati znanja i nove poslovne prakse nego što je to danas. U društvu koje je puno prosjeka i u kojem u svoju kontinuiranu edukaciju ulaže vrijeme i novac manje od tri posto populacije, svi oni koji žele učiti i razvijati se imaju priliku biti znatno bolji od konkurenata na tržištu rada, roba i usluga. U svemu navedenom postoji velik potencijal za žene u poduzetništvu, no i za sve one koji žele razviti svoj potencijal neovisno o dobi, spolu i ostalim atributima”, poručuje Senad Kulenović, stručnjak za digitalnu transformaciju poslovanja i jedan od predavača na Mini MBA programu.

Uz predavanja, svaka je mikropoduzetnica razvila novu poslovnu strategiju s industrijskim liderom i timom digitalnih stručnjaka unutar mentorskog programa Leadership Akademije. Vlasnice uspješnih mikrotvrtki analizirale su u društvu 18 mentora svoje dosadašnje poslovanje, prednosti i mane, definirale izazove i osmislile pet poslovnih strategija za rast u digitalno doba. Svoja iskustva i najbolje trenutke tijekom Leadership Akademije polaznice ističu u nastavku, a više o njihovim strategijama i uspjehu pročitajte na platformi 1U4 MILIJUNA.

Jelena Koržinek i Zrinka Boban
boutique bed&breakfast CASABLANCA

1. PRVO I JEDINO OFFLINE PREDAVANJE

Bio je to posebno uzbudljiv dan jer se Zrinka dulje vrijeme pripremala za MBA studij i čekala pravi trenutak za upis. Taj je dan bio simboličan jer je označio konačno ostvarenje jedne velike želje. Tako je i prvo predavanje označavalo početak jednog novog putovanja, kojem smo se prepustile u nadi za nekim novim izazovima, rješenjima i saznanjima, a ta očekivanja i neizvjesnost bili su jednako uzbuđujući.

2. PRVI SUSRET S INDUSTRIJSKIM MENTOROM NENADOM NIZIĆEM U CASABLANCI

Definitivno trenutak kad smo shvatile koji nam je sljedeći veliki korak i od kojeg nećemo tako lako odustati. To je trenutak kad smo u prisutnosti našeg industrijskog mentora na terasi Casablance donijele odluku o prekategorizaciji u hotel. Susret s Nenadom bio je izrazito inspirirajući.

3. SUSRET S DIGITALNIM MENTOROM TOMISLAVOM UŽIVO

Tomislav nam je otvorio neke nove vidike po pitanju digitalnog marketinga i osvijestio njegovu važnost u poslovanju, ne samo po pitanju društvenih mreža nego i po pitanju uspostave prave strategije koja će nam omogućiti bolje poslovanje u budućnosti.

Ana Teskera i Maja Šepetavec
zadružna pivovara BRLOG

1. OTKRIVANJE MENTORA

Kad smo saznale da nam je industrijski mentor Miro iz Nove runde, to je bilo ludo. Osim što je bilo korisno, bilo je i zabavno. Gotovo svi mi u industriji se poznajemo i međusobno si pomažemo, a sada smo još dobile i radni zadatak tijekom kojeg se možemo zadirkivati s kolegom!

2. RAZGOVORI S INDUSTRIJSKIM MENTOROM MIROSLAVOM

Otvoreno govoriti o svemu što nas muči kolegi pivaru, pomalo podsjeća na cviljenje roditeljima – “nas knjigovođa nas tjera da im isporučimo ovo i ono”, a onda Miro vrati: “ja svojeg knjigovođu tjeram na još više”. U takvim bismo se trenucima skamenile jer nas u poduzetništvu, očito, ima svakakvih, od kampanjaca do ovih vrlo preciznih i strukturiranih Miroslava.

3. PROGLAŠENJE LOCKDOWNA

Nitko ti to ne kaže na vrijeme, ali kada postaneš poduzetnik, godišnji odmor više nikada nije isti. I nas je pogodio lockdown, ali imale smo sreće što smo prije toga nekoliko mjeseci baš posvetile prodaji, pa nam je zatvaranje svega, pa i našeg pogona, došlo kao dobar odmor. Ispalo je i da je tajming super te smo si rekle: sad barem možemo na miru slušati predavanja!

Dragana Dilparić
kavana DARLING&SHEGRTS

1. DA MENE NETKO SMATRA USPJEŠNOM PODUZETNICOM

Znate kako smo mi žene pretjerano samokritične i cijelo vrijeme nekako nezadovoljne odrađenim. I uvijek mislimo da smo mogle bolje. A onda te nazove netko i ispriča po kojim su te sve kriterijima odabrali kako bi baš tebi pomogli da postaneš još bolja. U tom trenutku pomisliš: čovječe, pa ja sam stvarno uspješno pregrmjela taj svoj početak. Da mene drugi vide kao uspješnu!? Sreći nije bilo kraja!

2. PREDAVANJA KOJA SU ME UTJEŠILA DA JE SVE UREDU

Budući da sam po prirodi prilično temperamentna i impulzivna, svoj sam poduzetnički put započela bacivši se u sve to naglavačke. Naravno da sam napravila pripremu i projekcije, međutim, tijekom Algebrina Mini MBA programa shvatila sam da je sve to intuitivno zapravo dobro postavljeno i uvidjela na čemu sada moram još puno raditi. Svako predavanje danas mi je neprocjenjivo znanje koje ili već primjenjujem ili ću ga uskoro implementirati. Na primjer, na jednom sam predavanju doznala da je za poduzetnički proces od otvaranja tvrtke pa do konsolidacije biznisa potrebno oko sedam godina. Odmah mi je bilo lakše. Dobila sam prostora da se dovedem na mjesto na koje želim stići.

3. RAD S DRUGIM POLAZNICAMA LEADERSHIP AKADEMIJE

Genijalan je bio susret nas cura i mislim da bismo razvile još čvršća prijateljstva da nas nije zatekla ova korona i to što smo većinu Akademije odrađivale online. Zanimljivo je susresti žene koje su u istom filmu, iako drugih profesija, koje muče isti problemi ili motiviraju isti impulsi. Nadam se da nas najbolje tek čeka.

4. LANSIRANJE COOKBOOKCLUBA

Možda je najbolji trenutak ipak bilo lansiranje mojeg CookBookCluba, novog brenda koji je iz puke želje prerastao u stvarnost tijekom Leadership Akademije, a ja se nadam da će jednog dana postati samostalan brend. Zajednica koja se oko njega okuplja sve je veća i znatiželjnija, a ja sam sve luđa i punija ideja. Nadam se da ćete nam se svi pridružiti na jesen i zimu. Ludo se zabavljamo, družimo, pijemo i jedemo, smijemo i učimo.

Irena Mićić i Marija Matković
KOFER.

1. ANALIZA KORISNIČKOG ISKUSTVA S DIGITALNIM MENTOROM MIRKOM

Mirko nam je pružio odličan osvrt na postojeće stanje našeg weba. Dale smo mu pristup backgroundu našeg web shopa, a on se nakon nekoliko tjedana vratio s tablicama, statistikama, korisničkim kretanjima po našem webu te vrlo konkretnim i konstruktivnim prijedlozima poput uvođenja skrolanja, uklanjanja pretjeranih pop up prozora, ubrzanja plaćanja s QR kodom i sličnim. S nama je čak odradio i trosatnu edukaciju o korištenju Google Analyticsa, na čemu smo mu izrazito zahvalne! Doslovno smo dobile profesora samo za sebe i odradile sve što nam je nedostajalo od tehničkih znanja.

2. POKLON-PAKETI TIJEKOM KORONE I LOCKDOWNA

Tijekom lockdowna morale smo reagirati brzo, pa smo malo prilagodile naše rođendanske pakete. O tome smo, kao dobroj reakciji na koronu, na jednom predavanju i raspravljale s drugim poduzetnicama polaznicama. Ideja nam je bila omogućiti svim našim obožavateljima da imaju jednako posebne rođendane bez obzira na okolnosti. Brzo smo uvele ispisivanje čestitki za online narudžbe koje smo same ispunjavale, a darove smo također same dostavljale na kućna vrata. Bilo je baš uzbudljivo. Ubrzo smo automatizirale ispisivanje čestitki, pa smo postale još efikasnije.

3. PREDAVANJA KOJA SU NAS OHRABRILA

Nema tog studija koji vas može pripremiti za sve izazove u poduzetništvu. Mi sve zajednički učimo putem iako imamo dobru bazu s Ekonomskog fakulteta. Učimo od prijatelja, učimo od partnera, ali na kraju dana trebaju ti konkretni pokazatelji o tome koliko ti dobro ide i što bi mogao poboljšati. Ono što nas je stvarno razveselilo bilo je čuti od stručnjaka da modeli koji dobro funkcioniraju i pokazuju odlične rezultate funkcioniraju upravo kao naš mali tim. Imamo i mi mnogo toga na čemu trebamo poraditi, ali barem znamo da su nam temelji čvrsti, a to je jedna velika briga manje.

Sunčica Barišić
DJ INSOLATE

Najbolji su mi trenuci bili oni u kojima sam doživjela a-ha moment.

1. RAD S DIGITALNIM MENTOROM NA PREZENTACIJSKIM VJEŠTINAMA

Jedan od njih dogodio se s mentorom Slavenom Vincetićem, s kojim sam radila na strukturi prezentacije. Tijekom rada shvatili smo da već koristim sve potrebne elemente, ali ne nužno redoslijedom kojim bih trebala ili ih ne predstavim dovoljno detaljno. Sa Slavenom sam naučila pravilan redoslijed koraka te kako to napraviti brzo i jednostavno. Time sam uštedjela mnogo vremena i naučila kako predstaviti svoje ideje i prijedloge na kvalitetan i zanimljiv način te si time poboljšati izglede u dogovaranju suradnji i sponzorstava ili jednostavnoj prodaji.

2. GRUPNE VJEŽBE

Grupne su vježbe bile skup svih trenutaka jer je iz svake od njih s mojim dragim kolegama proizašla neka odlična ideja za moje ili njihovo poslovanje. Tako su, između ostalog, ti razgovori utjecali i na neke od mojih poslovnih odluka tijekom Leadership Akademije, poput online streamova tijekom lockdowna i glavne strategije Online production masterclassa, koje sam u međuvremenu i realizirala.

3. PREDAVANJE O IZGRADNJI TIMOVA VISOKE UČINKOVITOSTI

Na predavanju Adrijane Strmad o izgradnji timova visoke učinkovitosti utvrdila sam da nemamo svi iste poglede na iste stvari te da je mišljenje svakog pojedinca bitno kako bi se izgradio kvalitetan tim. Također, svaki član treba imati svoju funkciju kako bi posao bio uspješan i to mi je puno pomoglo jer većinu poslova radim s jednim, bliskim timom, pa je kvalitetan i efikasan rad svih nas vrlo bitan. Sve što sam naučila mogla sam direktno primijeniti u poslovanju i utjecati na kvalitetu našeg rada.

ŠTO SMO NAUČILI?

Autori projekta proživjeli su svaki na svoj način nevjerojatne priče o mikropoduzetnicama iz 1U4 MILIJUNA. Evo što su naučili o ženama u poduzetništvu...

Vedrana Pribičević

Vedrana Pribičević ekonomska stručnjakinja

Vodeća hrvatska stručnjakinja za ekonomiju i viša predavačica na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta. Istražuje širok spektar tema - od ekonomskog rasta i nejednakosti, do financijskih i ekonomskih mreža.


Veza između ženskog poduzetništva i ekonomskog rasta je neosporiva. Upravo u ekonomskoj emancipaciji žena leži ključ dokidanja siromaštva u svijetu.

Boris Kovačev

Boris Kovačev fotograf

Magistrirao ekonomiju, a u inat tome se profesionalno bavi fotografijom 12 godina. Boris je nagrađivani fotograf Cropixa Hanza Medije. "Trudim se biti poduzetan fotoreporter, ali ne poduzimam previše. Sretniji sam kad ulovim neki slučajni kadar."


One imaju nevjerojatnu energiju, ustrajnost i optimizam bez obzira na prepreke s kojima se gotovo svakodnevno susreću. Kapa dolje, cure!

Monika Herceg

Monika Herceg spisateljica

Diplomirana fizičarka i nagrađivana pjesnikinja. Ove je godine objavila treću knjigu poezije, prevođena je na više od deset jezika, dobitnica je desetak nagrada za poeziju i prozu. Piše polako prvu zbirku priča i scenarij.


Vratila sam povjerenje u ono što sam oduvijek znala -moramo slušati intuiciju i posvetiti se onom što zaista želimo.

Viktor Vresnik

Viktor Vresnik novinar

Diplomirao je arheologiju (danas bi to bio magisterij), ali davno se preusmjerio na biznis, financije i politiku. Od kraja prošlog stoljeća autor je i urednik više domaćih i međunarodnih medijskih izdanja.


Potvrdio sam ono u što sam vjerovao i ranije: kada je riječ o biznisu i hrabrosti da se ostvare ambicije, rod ima sporednu ulogu.

Rebeka Belavić

Rebeka Belavić autorica stručnih članaka

Radi u jednoj od najbrže rastućih digitalnih agencija u Europi - Q agency. Svoje FER-ovske supermoći u kombinaciji s poslovnim iskustvom koristi za razvoj digitalnih proizvoda i usluga. Osim toga je i slikarica i strastvena spisateljica.


Najvažnija je hrabrost i autentičnost. Mislila sam da moram odlučiti između tehnologije i kreativnosti. No moja snaga je u kombinaciji.

Ranko Borovečki

Ranko Borovečki novinar

Ranko je u medijima profesionalno već 34 godine. Donedavno glavni urednik najvažnijih istarskih medija, Glasa Istre i Radio Pule, od ranije je pokretač i brojnih magazina Jutarnjeg u kojemu se 10 godina bavio turizmom i gastronomijom.


Te zanimljive i vrlo duhovite žene podsjetile su me da su za uspjeh potrebni upornost, motiviranost, dosljednost i ljubav.

OVO JE TEK POČETAK.

Svatko od nas može pomoći u stvaranju boljeg svijeta za žene u poduzetništvu.

POŠALJITE E-MAIL i ispričajte kako je vaša tvrtka potaknula pozitivne promjene!

Kako smo postale liderice promjena u Hrvatskoj