OMOGUĆAVA mc_hrz_rgb_pos

1 U 4 MILIJUNA

MASTERCARD I JUTARNJI PO PRVI PUT OMOGUĆAVAJU SVIM PODUZETNICAMA U HRVATSKOJ RAZGOVOR S TOP STRUČNJACIMA DIGITALNE EKONOMIJE

Piše: Dina Hrastović

Mastercard i Jutarnji vjeruju da hrvatska ekonomija može rasti brže, a društvo biti snažnije uz više žena u poduzetništvu. Zato je Mastercard specijal 1U4 MILIJUNA 2020. posvetio mikropoduzetnicama. Istraživanje Boston Consulting Grupe otkrilo je: kada bi u poduzetništvu bio jednak broj žena i muškaraca, globalni BDP povećao bi se za 5 tisuća milijardi dolara! U Hrvatskoj je sve više žena koje svoje poslovne vizije pretvaraju u stvarnost, ali i dalje je tek svaka peta hrvatska tvrtka u vlasništvu žena. Cilj je to promijeniti! Ukloniti prepreke za žene u poduzetništvu te im omogućiti digitalnu transformaciju i rast. U najvećem specijalu o uspjehu u Hrvatskoj, koji prati više od 1,5 milijuna ljudi, upoznajte liderice promjena koje su uspjele slijedeći svoju viziju i strast i pratite njihovu poslovnu transformaciju.

Znanje stručnjaka za upravljanje tvrtkama u digitalnoj eri s eminentnih obrazovanih i znanstvenih institucija te iz vodećih IT kompanija u Hrvatskoj, prvi put bit će dostupno poduzetnicima u svim krajevima Hrvatske kako bi mogli unaprijediti poslovanje u digitalnoj eri i povećati rast svojih tvrtki. Svaka poduzetnica ili poduzetnik mogu razgovarati s digitalnim stručnjacima na platformi 1U4 MILIJUNA na jutarnji.hr. Oni imaju visoku ekspertizu u područjima data analize, novih poslovnih modela, digitalizacije poslovnih procesa, digitalnog marketinga, dizajnu usluga i servisa usmjerenih na ponašanje ljudi, sigurnosti u online poslovanju, a dolaze iz Algebre, FER-a, Infobipa, Trilixa, Infinuma, Ostendo Consultinga, Deloitta i Mastercarda.

MLADEN AMIDŽIĆ,
Trilix, predsjednik Uprave

Mladen Amidžić predsjednik je Uprave Trilixa d.o.o., koji je osnovao 2008. godine, nakon dugogodišnjeg rada u međunarodnim korporacijama. Znanje i iskustvo u karijeri je stjecao vođenjem brojnih međunarodnih projekata integracije IT/IS sustava i izgradnjom sustava u različitim industrijama. Okupljajući vrsne stručnjake iz područja upravljanja organizacijom, rizicima i usklađenošću s regulativom (GRC) u područjima informacijske sigurnosti i razvoja softvera, u Trilixu uspješno primjenjuje i promiče koncept “Software designed by security”. Promjenu poslovnog modela, proizvodnog portfolija i fokusa tvrtke vidi kao evolucijski proces svake organizacije. Školovao se na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu te na IEDC Bled School of Management.

Ekspertiza: informacijska sigurnost, zaštita korisničkih podataka, digitalizacija poslovnih procesa

Najčešći odnos kako malih, tako i velikih poduzeća, osim izuzetaka koji su za pohvalu, sličan je odnosu ljudi prema virusnim bolestima. U početku je stav gotovo uniforman i može ga se svesti na ignoriranje i razmišljanje u stilu ‘Pa neće valjda baš mene’. No, kako vrijeme prolazi, a negativnih je posljedica takvih okolnosti i stavova sve više, odnosi i stavovi se počinju mijenjati. Isto je i s informacijskom sigurnošću te zaštitom osobnih podataka. Dovoljno je pogledati statistike o broju poduzeća koji su na zadnji dan definiran Zakonom o zaštiti osobnih podataka za prilagodbu imali mehanizme i procese za zaštitu osobnih podataka.

Iako su prijetnje i rizici iz tog područja opasni za poslovanje svih poduzeća, posebno su opasni za novoosnovana, odnosno mala poduzeća. Za razliku od velikih poduzeća, koja imaju svoju povijest razvoja i poslovanja, imaju svoje rezerve i različite scenarije poslovnih postupanja ovisno o razvoju poslovnih događaja, kod malih poduzeća to nije tako. Kod svakog novog poduzeća u samom početku postoji samo ideja i postoje ljudi spremni uložiti puno toga kako bi ju ostvarili. I te je ljude i ideju nužno zaštititi. Uklanjanjem jedne od ta dva temelja svakog novog poduzeća uništava se cijelo poduzeće i zato njihov motiv za smanjenje rizika i povećanje zaštite mora biti bitno veći.

GEA KARIŽ,
Mastercard, voditeljica marketinga

Gea Kariž voditeljica je marketinga u Mastercardu i na toj je funkciji posljednje tri godine. Sveobuhvatna je stručnjakinja za marketing i oglašavanje s više od 15 godina iskustva u industriji. Tijekom svoje karijere znanje i iskustvo stjecala je, kad je riječ o medijima, na Novoj TV, kad je riječ o agencijama u medijskoj agenciji MediaEdge Zagreb i kreativnoj agenciji Young & Rubicam Group, kao i na strani klijenta, kao voditeljica marketinga Erste Card Cluba. U Erste Card Clubu bila je na čelu tima ljudi zaduženog za sve marketinške aktivnosti tvrtke. Predano je radila na izgradnji prepoznatljivosti brenda ATL i BTL kampanjama, online aktivnostima, planiranju i kupnji medija, razvijanju programa vjernosti, sponzorstvima i koordinaciji agencija. Aktivno je sudjelovala u pripajanju Diners Cluba portfelju Erste banke te kao dio marketinškog tima Erstea, na poziciji voditeljice službe za marketinške suradnje, razvijala strateška partnerstva, suradnje i sponzorstva. Nakon šest godina iskustva rada u financijskoj industriji prešla je u Mastercard, na poziciju voditeljice marketinga, gdje je zadužena za vođenje ključnih klijenata, banaka i trgovaca, strateški razvoj brenda i B2B komunikaciju. Najviše uživa u osmišljavanju projekata i provođenju aktivnosti čiji je cilj povećati razinu financijske pismenosti svakog pojedinca, organizacije i društva u cjelini. Posebno je ponosna na projekt 1U4 MILIJUNA koji je prepoznala i podržala te koji se uz njezino stručno mentorstvo već treću godinu zaredom uspješno transformira u društveno odgovoran projekt koji osnažuje mikro, mala i srednja poduzeća i slavi žensko poduzetništvo.

Ekspertiza: nove navike plaćanja i očekivanja korisnika, beskontaktno i online plaćanje

Tehnologija mijenja način na koji kupujemo i plaćamo. Ekosustav plaćanja sve se više digitalizira, pa je širenje prihvata elektronskih plaćanja i uvođenje mogućnosti poput beskontaktnog ili mobilnog plaćanja nužno kako trgovci ne bi propustili priliku za rast prodaje i profitabilnosti. Istraživanje pokazuje da gotovo 70 posto domaćih malih i srednjih poduzetnika smatra da prihvat kartica pojednostavljuje poslovanje. Brojne su prednosti prihvata platnih kartica za poduzetnike, a među najznačajnijima je svakako ona da prihvat platnih kartica povećava prodaju – kad proširite svoje poslovanje i na one korisnike koji žele plaćati debitnim ili kreditnim karticama, vaša se potencijalna baza klijenata širi te je vjerojatnije da ćete ostvariti i dodatnu prodaju. Moderna rješenja za plaćanje poput beskontaktnih ili online plaćanja najsigurniji su, brz i najjednostavniji način plaćanja i zaštite našeg budžeta i zdravlja, što također treba uzeti u obzir u ovoj situaciji, u kojoj se cijeli svijet zatekao proteklih nekoliko mjeseci. Korisnici danas razmišljaju o zaštiti zdravlja i sigurnosti više nego ikada prije, pa je za poduzetnike izrazito bitno da prate i prepoznaju trendove u platnoj industriji te implementiraju moderna platna rješenja koja korisnicima omogućavaju veću sigurnost u procesu plaćanja. Možemo li ovoj globalnoj pandemiji pripisati jednu dobru stvar, to bi zasigurno bila ubrzana digitalizacija, kako društva u cijelosti tako i pojedinaca, a posljedično i strahovit rast online prodaje. Digitalizacija je samo ubrzala ono što aktivno promičemo posljednjih nekoliko godina, potaknula je i najveće skeptike da prigrle online plaćanje kao brži i sigurniji način plaćanja u svijetu koji postaje sve više beskontaktan.

BILJANA CERIN,
Ostendo Consulting, osnivačica i direktorica

Biljana Cerin je globalno prepoznata konzultantica u području upravljanja rizikom kibernetičke sigurnosti. Profesionalnu karijeru posvetila je učinkovitom upravljanju rizikom kibernetičke sigurnosti kao integralnom dijelu strategije dostizanja poslovnih ciljeva. Članica je upravnog odbora najveće svjetske organizacije za edukaciju i certifikaciju stručnjaka za sigurnost informacijskih sustava (ISC)2, a 2019. godine uvrštena je na listu 50 najutjecajnijih žena u kibernetičkoj sigurnosti u Europi. Često je pozivana predavačica na najznačajnijim svjetskim stručnim skupovima, gdje sa svjetskim liderima aktivno stvara globalne trendove kibernetičke sigurnosti i upravljanja rizikom. Savjetovala je sve razine uprava u brojnim tehnološki naprednim i regulatorno zahtjevnim organizacijama SAD-a i Europe. Nakon intenzivnog stjecanja stručnog iskustva u domaćim i međunarodnim savjetodavnim tvrtkama, od 2011. savjetodavne usluge pruža korporativnim klijentima u inozemstvu preko svoje tvrtke Ostendo Consulting. U Hrvatskoj se posvećuje radu za opće dobro te kroz funkciju potpredsjednice Udruženja za IT i predsjednice Grupacije za kibernetičku sigurnost Hrvatske gospodarske komore, radi na razvoju struke i podizanju opće razine kibernetičke sigurnosti.

Ekspertiza: upravljanje rizicima informacijske sigurnosti i zaštitom osobnih podataka, usklađenost s regulatornim zahtjevima

Narušavanje rada informacijskih sustava u današnje doba ima izravan negativni učinak na društvo, gospodarstvo, a u konačnici i na ljudske živote. Šteta prouzročena kibernetičkim napadom može biti neizmjerna, do razine prestanka poslovanja pogođene organizacije, bez obzira na njezinu veličinu. Pogrešno je shvaćanje da je najveća šteta od kibernetičkog napada uzrokovana curenjem podataka ili nedostupnošću IT usluga – ona jednako tako obuhvaća i štete uzrokovane narušavanjem integriteta podataka i njihove povjerljivosti. Preuzimanje kontrole nad IT sustavima često može imati znatno gore posljedice od njihove nedostupnosti. Incidenti kibernetičke sigurnosti, osim financijske, mogu prouzročiti znatne reputacijske štete za organizaciju te ju dovesti u situaciju kršenja zakonskih, regulatornih i ugovornih obaveza. Povećanje budžeta za zaštitu informacijskih sustava često stvara lažan osjećaj smanjenja rizika i stav ‘učinili smo sve što smo mogli’. Ulaganje u sigurnost je neizbježno, ali uprava mora uspostaviti sustav upravljanja rizikom koji će osigurati fokus organizacije na bavljenje najvećim rizicima. Uzrok uspješnosti gotovo svakog kibernetičkog napada i dalje je ljudska pogreška. Kibernetička sigurnost mora biti dio korporativne kulture, a ona počinje od uprave i vlasnika.

BOJAN BAJIĆ,
Infinum, direktor marketinga

Bojan Bajić je voditelj marketinga u Infinumu, višestruko nagrađivanoj agenciji koja pomaže tvrtkama transformirati poslovanje digitalnim proizvodima. U Infinumu je od 2016. godine, a trenutno vodi tim od šestero ljudi te nadgleda sve aktivnosti vezane uz marketing i komunikacije. Bojan je po struci ekonomist, a svoju diplomu stekao je na fakultetu Rochester Institute of Technology. Od asistenta za korporativne komunikacije u automobilskoj kompaniji Volvo Cars do voditelja proizvoda u kozmetičkoj tvrtki L’Oreal, tijekom karijere iskustvo je stjecao u raznim industrijama. U IT-ju se pronašao jer smatra da tehnologija i njezin razvoj utječu na sve branše te da upravo tehnologija omogućava ljudima da na učinkovitiji i inovativniji način ostvare svoje ciljeve.

Ekspertiza: marketing, prodaja, razvoj sadržaja, komunikacija, digitalna transformacija

Stvaranje i plasiranje sadržaja oduvijek je bila ključna komponenta u marketingu. Neovisno o vrsti sadržaja o kojoj je riječ, svrha je privući određenu publiku te potaknuti interes i angažman. Pojam ‘content marketing’ nastao je usporedo s razvojem interneta, društvenih mreža te raznih platformi za upravljanje sadržajem kao što su Blogger, WordPress i slične.

Cilj je stvaranje sadržaja kojem primarna svrha nije prodati, nego odgovarajući na pitanja potencijalnih kupaca pokazati da ste stručnjak u svojem području. Kupci su uvijek u potrazi za odgovorima ili rješenjima problema, a njih sve češće nalaze na internetu. Redovno objavljivanje relevantnog sadržaja na vlastitoj web stranici pomoći će vam da se upravo vaša stranica prikaže na tražilici, a objavljivanjem sadržaja na društvenim mrežama možete sakupiti vjerne pratitelje. Strategija content marketinga ovisi o tipu djelatnosti, brendu te porukama koje šaljete, no da biste bili učinkoviti, morate dobro poznavati ciljanu skupinu.

Vjerujem da svaki dobar poduzetnik ima viziju. Za uspjeh, tu je viziju potrebno komunicirati na način koji vaši kupci razumiju. Vi svojim znanjem rješavate njihove probleme, a oni vam zauzvrat daju povjerenje i odabiru vaš proizvod ili uslugu. Upravo je to uloga content marketinga i vaša prilika da se istaknete među konkurencijom.

HELENA SCHMIDT,
Deloitte, partnerica u Odjelu poreznog savjetovanje

Helena Schmidt, partnerica u Deloitteovu odjelu poreznog savjetovanja, vodeća je stručnjakinja za indirektno oporezivanje, sa 20 godina iskustva u poreznom savjetovanju društava u različitim industrijama, te je redovno imenovana vodećim ekspertom za indirektno oporezivanje u pregledu koji svake godine izdaje International Tax Review. Kao partnerica vodi tim stručnjaka koji radi na izvještavanju u porezne svrhe za brojne klijente te na uslugama analize i mapiranja poslovnih transakcija kako bi se osigurala pravilna primjena poreznih propisa, a porezni rizici sveli na najmanju mjeru. Helena istodobno vodi SheXO klub unutar Deloittea, namijenjen poslovnim ženama kako bi razvile liderske vještine, umrežile se i dobile prostor za raspravu o temama relevantnim za razvoj svoje karijere. Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a poslije je završila i EMBA u poslovnoj administraciji i menadžmentu u Poslovnoj školi Cotrugli.

Ekspertiza: porezno savjetovanje, indirektno oporezivanje, hrvatske i međunarodne porezne prakse

Porezni obveznici često ne iskoriste sve mogućnosti za upravljanje poreznim obvezama. U sadašnjem poreznom sustavu postoje razne olakšice i poticaji koji su dostupni širokom broju poreznih obveznika, ali kako su propisi koji uređuju to područje mnogobrojni i stalno se mijenjaju, malim je poreznim obveznicima teško pratiti taj zakonski okvir, koji je bitan za njihovo poslovanje. Također kako poduzetnik raste, složenost njegovih transakcija se povećava, a tako i porezni rizici. Kao stručnjak za indirektno oporezivanje, vidim to osobito u slučajevima kada poduzetnici krenu s prekograničnim transakcijama te često nisu svjesni novih obaveza, a ni mogućnosti koje imaju i koje bi im mogle poboljšati novčani tijek koji proizlazi iz plaćanja poreznih obveza.

ANA BELIN ŠIMIĆ,
Infobip, Customer Facing Enablement Senior Specialist

Ana Belin Šimić je customer facing enablement senior specialist u Infobipu, najvećoj hrvatskoj IT kompaniji. Magistra je engleskog jezika, književnosti i pedagogije te ovlašteni sudski tumač za engleski jezik. Vlasnica je certifikata Curriculum globALE za obrazovanje odraslih i EuroEd e-tutor. Koautorica je više stručnih članaka na temu obrazovne politike i tehnologije te didaktike. Urednica je više od 20 priručnika na temu digitalizacije e-obrazovanja i razvoja obrazovnih programa za odrasle. Zahvaljujući radnom iskustvu, imala je priliku razvijati se u smjeru voditelja razvoja obrazovnih sadržaja za odrasle i izrade kvalifikacija i standarda zanimanja. Potom se posvetila razvoju i provedbi edukacija na temu timskog razvoja, vođenja ljudi i procesa u poslovnom kontekstu. Sada radi na razvoju cjelovitog e-programa za osposobljavanje klijentno orijentiranih pozicija za nove poslovne i prodajne trendove i očekivanja.

Ekspertiza: korporativno obrazovanje i osposobljavanje, razvoj visokoučinkovitih timova

Korporativno obrazovanje i osposobljavanje važno je za svakog suvremenog poduzetnika jer omogućava kontinuirano i pravodobno adresiranje promjena i trendova, na tržištu i u industriji, kroz razvoj novih i adaptaciju postojećih vještina. Takozvani cross/up-skill u 2019. je postao jedna od glavnih tema svih kompanija. Razvoj visokoučinkovitih timova važan je za svakog suvremenog poduzetnika jer izravno utječe na stabilnost tvrtke, produktivnost i poslovne rezultate.

Puno ljudi kreće u organizaciju korporativnog osposobljavanja koristeći vlastita nagađanja na temelju vanjskih trendova i ‘buzz words’ ili ideja s izoliranih sastanaka s pojedinim timovima i odjelima. Također, mnogi kreću u organizaciju edukacije smišljajući najprije format i njezino trajanje. To je najčešće krivi smjer, koji troši puno vremena, financijskih i ljudskih resursa. Kvalitetna edukacija zaposlenih mora izravno proizlaziti iz poslovnih ciljeva i strategije tvrtke. Uz to, nekoliko je glavnih čimbenika koje je važno imati na umu: odobrenje i kontinuirana podrška menadžmenta, jasan i neodgodiv razlog za pohađanje edukacije, prilagođen i po mjeri skrojen sadržaj (i to ne samo za zaposlenike određene tvrtke nego i za pozicije), definicija i praćenje ROI-ja edukacije i izrada akcijskih planova na temelju ROI podataka te snažne i kontinuirane postaktivnosti, koje osiguravaju usvajanje i učvršćivanje vještina i znanja te njihovu upotrebu i daljnji razvoj.

TOMISLAV KRIŠTOF,
Visoko učilište Algebra, viši predavač

Tomislav Krištof viši je predavač na Visokom učilištu Algebra i stručnjak digitalnog marketinga. Diplomirao je marketing na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a još tijekom studija počeo je raditi u manjoj tvrtki unutar struke. Bogato radno iskustvo stekao je na projektima u suradnji s agencijama poput McCanna i Digitela. Algebrinu se timu pridružuje 2010. godine, kada preuzima vodstvo u razvoju edukacija za digitalno oglašavanje i komunikacijske kanale. U 2014. godini započinje projekt izrade studija digitalnog marketinga i ostaje redoviti predavač na studiju do danas. Krištof je predavač kolegija digitalnog marketinga, među kojima su Alternativni marketinški kanali i buduće tehnologije, Upravljanje markom i reputacijom, Dizajn interaktivnih sustava i Marketing kroz sadržaj.

Ekspertiza: digitalni marketing

Iz same srži poduzetništva proizlazi odgovornost. Biti poduzetnik u 2020. i ne biti barem svjestan trendova u digitalnom svijetu, u suprotnosti je s navedenom premisom. Digitalni trendovi podrazumijevaju velik i bogat tok informacija koje mogu predstavljati prilike ili prijetnje. Nemati svijest o njima, znači upravljati svemirskim brodom kroz asteroidni pojas uz pomoć karte i kompasa. Potrebne kompetencije su istraživanja tržišta i okružja uz pomoć digitalnih alata, od kojih su neki dostupni i besplatno. Zatim, korištenje platformi za digitalno oglašavanje kroz oglašivačke mreže. Znati što poduzeti za bolju prisutnost na tražilici Google, biti aktivan na društvenim mrežama s uključenjem u dvosmjernu komunikaciju sa zainteresiranom javnošću, od koje u realnom vremenu dobivamo feedback, koji pak koristimo za prilagodbu naših marketinških procesa kroz upravljanje sa 4P ili 4C pristupom. Važan je i razvoj sadržaja za digitalne platforme kojim uspostavljamo odnos s potencijalnim kupcima i zadržavamo stare. A tu su i kreativnost i inovacije u marketinškom pristupu.

MIRKO SUŽNJEVIĆ,
Fakultet Elektrotehnike i Računarstva, docent i doktor tehničkih znanosti

Mirko Sužnjević, doktor tehničkih znanosti, docent je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu i stručnjak za analizu podataka i iskustvenu kvalitetu korisnika digitalnih usluga. Njegovo diplomsko istraživanje o korisničkom ponašanju u višekorisničkim igrama već kao mladog suradnika na Zavodu za telekomunikacije financira se u suradnji FER-a s istraživačko-razvojnim odjelom Ericssona Nikole Tesle. Rad na projektima s Ericssonom Nikolom Teslom nastavlja i kasnije u karijeri, s fokusom na YouTube, video streaming i podatkovno generirane 3D animacije. Od The Internet Engineering Task Forcea, priznate zajednice stručnjaka koji se brinu o evoluciji arhitekture interneta, primio je prestižnu stipendiju Internet Society Fellowship 2013. godine. Sužnjević je objavio 11 radova u znanstvenim časopisima, 25 radova na međunarodnim konferencijama, a primarno se posvetio komunikacijskim tehnologijama, informacijskom procesuiranju i umjetnoj inteligenciji.

Ekspertiza: data analiza, novi modeli poslovanja, digitalno ponašanje korisnika

Znanje o korisničkom ponašanju na razini pojedinog korisnika te na nivou velike skupine korisnika određene usluge omogućava optimizaciju dane usluge u raznim aspektima. Kako se telekomunikacijska mreža mora dimenzionirati na temelju broja korisnika te uzoraka prometa koje oni generiraju, tako se isti principi mogu primijeniti u analizi, modeliranju i optimizaciji raznih drugih usluga, primjerice od češćeg posluživanja jela u restoranu koje korisnici preferiraju i spremni su ih više platiti do optimizacije elemenata tarifa u mobilnoj mreži.

TEREZA JURIĆ,
Infobip, Senior Software Engineer / Team Leader

Tereza Jurić je senior software engineer team leader u Infobipu, najvećoj hrvatskoj IT kompaniji. Studirala je informacijske znanosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje je prva iskustva projektnog menadžmenta stjecala vođenjem studentskih projekata i organizacijom konferencija. Na natjecanju AppStartContest 2012. godine vodila je grupu studentica do polufinala natjecanja na Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Zajedno su izradile mobilnu aplikaciju koja je iste godine pobijedila u kategoriji Lifestyle&Entertainment i nominirana je za World Summit Award. Karijeru je, prije osam godina, započela u Infobipu, gdje danas vodi internacionalni tim. Radi na koordinaciji tehničkih projekata, izradi, organizaciji i vođenju poslovnih inicijativa, strategiji rasta i razdjeljivanju timova te vođenju tehničkih intervjua. Do sada je vodila više mentorskih inicijativa izvan i unutar tvrtke. Uz redovite obaveze, radi na osobnom razvoju zaposlenika u timu postavljanjem osobnih i projektnih akcija.

Ekspertiza: agile management, project management, razvoj visokoučinkovitih timova, razvoj softvera

Neki od primarnih ciljeva pokretanja tvrtke su zarada i njezino prepoznavanje na tržištu. Bez profita posao ne može funkcionirati, a jedan od ključeva zdravog funkcioniranja organizacije su dobro organizirani procesi poslovanja, kultura kompanije i motivirani ljudi. Project i agile management najčešće se povezuju s većim tvrtkama i IT industrijom, no primjena iterativnog rada u svrhu ostvarenja poslovnih ciljeva, održavajući motiviranost zaposlenika, prilično se brzo usvaja i implementira i u manjim tvrtkama s lako mjerljivim promjenama. Takav princip rada otvara jednostavnije mogućnosti skaliranja rada kompanije u trenucima rasta. Infobip je narastao sa 250 na 2500 zaposlenika tijekom moje karijere, a usvajanje agile metodologije bio je jedan od ključnih faktora rasta. Želim podijeliti svoje iskustvo s vama.

HRVOJKA SKOKOVIĆ-HARAŠIĆ,
Deloitte, direktorica Globalnih investicija i poticaja za inovacije

Hrvojka Skoković Harašić direktorica je i voditeljica tima Gi3 zadužena za vođenje i razvoj konzultantskih usluga u području bespovratnih potpora i poticaja. Posjeduje bogato iskustvo vezano za financiranje razvojnih projekata iz međunarodnih donorskih izvora, kao i stranih ulaganja u Republiku Hrvatsku (FDI). Hrvojka u svojem radu kombinira iskustvo stečeno u radu za supranacionalne institucije poput Svjetske banke i EBRD-a, velikih korporacija poput Coca-Cole i Beiersdorfa te sada Deloittea, ali i gotovo sedmogodišnje iskustvo vođenja vlastite tvrtke. Hrvojka je završila MBA na Modul Universityju u Beču s naglaskom na javnu upravu, BA (Hons) u marketingu i poslovnoj administraciji na Nottingham Trent Universityju te u komercijalnoj ekonomiji s naglaskom na marketing i brendiranje, koji je završila na Hogeschool Holland (Nizozemska).

Ekspertiza: fondovi Europske unije, strateško i poslovno planiranje razvoja poduzeća, marketinške komunikacije, brendiranje

Poduzetnicima je važno razumjeti koliko je bitno uspostaviti vezu između onoga što one rade i nude (robe, usluge) te želja i potreba potrošača. Bitno je naučiti i primijeniti predmetno kako bi poduzetnici svojom ponudom odgovorili upravo na ono što kupac ili potrošač želi. Nastavno, potrebno je osvijestiti da postoje razvojna sredstva za segment malog poduzetništva kojima se poduzetnicama može olakšati i ubrzati njihov razvojni put poslovanja.

TONI MILUN,
Visoko učilište Algebra, viši predavač

Toni Milun je omiljeni hrvatski profesor matematike koji je 2011. pokrenuo portal s više od 2000 videopredavanja za učenike osnovnih i srednjih škola. Za svoj doprinos obrazovanju primio je nagradu Ponos Hrvatske, a 2015. nastavlja vlastitom emisijom na HTV-u Financijalac, kojom podučava mlade financijskoj pismenosti. Milun je danas viši predavač matematike i statistike na Visokom učilištu Algebra i doktorand ekonomije na Sveučilištu u Rijeci. Autor je 20 znanstvenih radova i koautor udžbenika iz matematike za srednje škole. Uz akademski rad, Milun održava svoju digitalnu zajednicu učenika na originalnom portalu te je prošle godine, uz novi dizajn, pokrenuo i prvi online kviz znanja za učenike u suradnji s Joškom Lokasom i Hrvojem Balenom.

Ekspertiza: statistika i matematika

Živimo u doba big data, u kojem imamo podatke o svemu i svačemu. Kada kupujemo u trgovini i plaćamo karticama, svi podaci o našoj kupnji ostaju zabilježeni i mogu se koristiti za, primjerice, personalizirane oglase. Jedan je stručnjak prije nekoliko mjeseci objavio svoje predviđanje da će već u 2022. godini menadžeri gotovo sve svoje poslovne odluke donositi na temelju brojeva, a ne kao do sada – na temelju iskustva. Jedan od razloga je sljedeći zanimljiv podatak: 90 posto ukupnog broja podataka koja poduzeća imaju o svojim klijentima prikupljeno je u posljednje dvije godine. To ukazuje na ogroman razvoj tehnologija koje sve više prate ponašanje korisnika. Možemo li zamisliti kolika će količina podataka biti dostupna za pet godina?

Kontroling se uvodi u sva poduzeća, prati se potrošnja svake kune i rade se predviđanja budućeg poslovanja u daleko većoj mjeri nego prije nekoliko godina. Prije mjesec dana održao sam radionicu statistike u poslovanju za zaposlenike nekoliko poduzeća. Za svaku statističku metodu koju sam objašnjavao, na radionici je bila po jedna osoba koja je rekla: ‘Baš tu metodu koristim u analizi tog i tog procesa’, a mnogi su zaposlenici komentirali da bi im ta metoda mogla koristiti za predviđanje kretanja nekog drugog procesa.

SLAVEN VINCETIĆ, Infobip,
Global Technical Account Lead

Slaven Vincetić je global technical account lead u Infobipu, najvećoj hrvatskoj IT kompaniji. Studirao je informacijske znanosti i tehnologiju u poslovnim sistemima na Veleučilištu u Rijeci. Karijeru je započeo 2012. godine kao web developer. Dvije godine kasnije pridružuje se digitalnoj agenciji Degordian kao software developer. Tamo je počeo preuzimati odjel project managementa i raditi na skaliranju odjela, procesa i ljudi. Nakon pet godina vođenja odjela, 2019. se pridružio Infobipu i razvio novi tim, koji je u potpunosti globalan i distribuiran. Usporedo se bavio komunikacijom i prezentacijskim vještinama. Slaven je danas NLP (Neuro Linguistic Programming) master i TEDx govornik.

Ekspertiza: project i product management, automatizacija, razvoj visokoučinkovitih timova, prezentacijske vještine

Dok ste mala tvrtka ili tvrtka u razvoju, margine između uspjeha i neuspjeha prilično su male. Nekoliko ključnih klijenata ili odluka u pravom trenutku mogu vas katapultirati prema rastu i uspjehu, ali jednako vas tako mogu i potpuno izbaciti iz igre. U takvim je tvrtkama područje utjecaja svakog pojedinca na samo poslovanje iznimno veliko. Već samo zbog toga, ako ljudi nisu zadovoljni i ne vide svoje uspjehe u dnevnom radu, to će se vrlo brzo reflektirati na samu tvrtku. Ljudi koji su vođeni tako da vide svoje uspjehe, da budu dodatno njima motivirani te da kontinuirano pokušavaju poboljšati svoj rad garancija su uspjeha.

HRVOJE VDOVIĆ,
Fakultet Elektrotehnike i Računarstva, doktorand i istraživački suradnik

Hrvoje Vdović je doktorand na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu i istraživački suradnik Zavoda za telekomunikacije. Tijekom diplomskog studija sudjelovao je u ERASMUS+ radionici “Innovative Solutions for the Societal Challenges” te se zapošljavanjem na Zavodu pridružuje Laboratoriju za društveno umrežavanje i društveno računarstvo. Vdović je radio na projektima izrade softvera za električna i umrežena vozila te na projektima informatičkih rješenja analitike velikih skupova podataka. Posljednjih godinu dana radi kao voditelj razvoja jednog dijela projekta koji izrađuje inovativna rješenja pomoću novih tehnologija za poboljšanje društvene uključenosti građana s invaliditetom te sudjeluje u projektu edukacije budućih ICT stručnjaka u okviru potreba pametnih društava budućnosti. Do danas je objavio sedam znanstvenih radova.

Ekspertiza: analiza podataka, novi modeli poslovanja, digitalne inovacije, društveno umrežavanje

Inovacije u poduzetništvu povećavaju konkurentnost te su glavni faktor koji poduzeće tjera naprijed. Poduzetnici moraju težiti inovativnosti i poboljšanju svojeg poslovnog procesa kako bi povećali efikasnost svojeg poduzeća i stvorili nove poslovne prilike. Pogotovo je važno biti inovativan u razvijanju digitalnog identiteta poduzeća jer upravo to u većini slučajeva potencijalni kupci i korisnici prvo primijete. Analiza podataka može nam pomoći da utvrdimo što korisnici žele i kako privući njihovu pozornost. Kako bi postali kompetentni u analizi podataka i inovaciji, treba kontinuirano pratiti trendove na tržištu i u digitalnim tehnologijama te razmišljati kako se podaci o našem poduzeću i novostečena znanja mogu upotrijebiti za poboljšanje vlastitog poslovanja.

1U4 MILIJUNA LEADERSHIP AKADEMIJA

ŠTO SMO NAUČILI?

Autori projekta proživjeli su svaki na svoj način nevjerojatne priče o mikropoduzetnicama iz 1U4 MILIJUNA. Evo što su naučili o ženama u poduzetništvu...

Vedrana Pribičević

Vedrana Pribičević ekonomska stručnjakinja

Vodeća hrvatska stručnjakinja za ekonomiju i viša predavačica na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta. Istražuje širok spektar tema - od ekonomskog rasta i nejednakosti, do financijskih i ekonomskih mreža.


Veza između ženskog poduzetništva i ekonomskog rasta je neosporiva. Upravo u ekonomskoj emancipaciji žena leži ključ dokidanja siromaštva u svijetu.

Boris Kovačev

Boris Kovačev fotograf

Magistrirao ekonomiju, a u inat tome se profesionalno bavi fotografijom 12 godina. Boris je nagrađivani fotograf Cropixa Hanza Medije. "Trudim se biti poduzetan fotoreporter, ali ne poduzimam previše. Sretniji sam kad ulovim neki slučajni kadar."


One imaju nevjerojatnu energiju, ustrajnost i optimizam bez obzira na prepreke s kojima se gotovo svakodnevno susreću. Kapa dolje, cure!

Monika Herceg

Monika Herceg spisateljica

Diplomirana fizičarka i nagrađivana pjesnikinja. Ove je godine objavila treću knjigu poezije, prevođena je na više od deset jezika, dobitnica je desetak nagrada za poeziju i prozu. Piše polako prvu zbirku priča i scenarij.


Vratila sam povjerenje u ono što sam oduvijek znala -moramo slušati intuiciju i posvetiti se onom što zaista želimo.

Viktor Vresnik

Viktor Vresnik novinar

Diplomirao je arheologiju (danas bi to bio magisterij), ali davno se preusmjerio na biznis, financije i politiku. Od kraja prošlog stoljeća autor je i urednik više domaćih i međunarodnih medijskih izdanja.


Potvrdio sam ono u što sam vjerovao i ranije: kada je riječ o biznisu i hrabrosti da se ostvare ambicije, rod ima sporednu ulogu.

Rebeka Belavić

Rebeka Belavić autorica stručnih članaka

Radi u jednoj od najbrže rastućih digitalnih agencija u Europi - Q agency. Svoje FER-ovske supermoći u kombinaciji s poslovnim iskustvom koristi za razvoj digitalnih proizvoda i usluga. Osim toga je i slikarica i strastvena spisateljica.


Najvažnija je hrabrost i autentičnost. Mislila sam da moram odlučiti između tehnologije i kreativnosti. No moja snaga je u kombinaciji.

Ranko Borovečki

Ranko Borovečki novinar

Ranko je u medijima profesionalno već 34 godine. Donedavno glavni urednik najvažnijih istarskih medija, Glasa Istre i Radio Pule, od ranije je pokretač i brojnih magazina Jutarnjeg u kojemu se 10 godina bavio turizmom i gastronomijom.


Te zanimljive i vrlo duhovite žene podsjetile su me da su za uspjeh potrebni upornost, motiviranost, dosljednost i ljubav.

OVO JE TEK POČETAK.

Svatko od nas može pomoći u stvaranju boljeg svijeta za žene u poduzetništvu.

POŠALJITE E-MAIL i ispričajte kako je vaša tvrtka potaknula pozitivne promjene!

Kako smo postale liderice promjena u Hrvatskoj